zondag 16 september 2012

Mamzel homeparty

 
 Hier is er 1tje blij, want het bestelde Mamzel-gerief is toegekomen!
Eind augustus was er hier thuis een Mamzel-homeparty met de collega's.
Het werd een zeer gezellige avond!

 
Als gastvrouw kreeg ik een fles Cava Licious en een Happle (één van mijn favorietjes) en mocht ik voor 5% van het verkochte bedrag aan artikelen uitkiezen.
Ik bestelde nog de toiletborstel kers
en het bloempotje met eekhoorn.
Eens iets anders dan een Tupperware dacht ik zo..
 http://www.mamzel.eu/nl
is tevens ook gewoon een webshop, waar je al dat leuks kan bestellen.

 Bij een gezellige avond horen natuurlijk ook hapjes!
Ik had te veel voorzien, want op het einde van de avond bleef dit nog over van de dessertjes (Ik vergat foto te trekken van de andere hapjes...Misschien door mijn -toch wel- grote voorkeur voor dessertjes).
Lekker...
1. Het recept voor de 'fop-éclairs' vond ik hier
    Wie echt geen tijd heeft, kan de koekjes ook gewoon met slagroom opvullen.
    Geloof mij, ze zijn hemels!
2. Niets speciaals; popcorn in een zakje...
     Maar als je de zakjes zelf vouwt uit kleurrijk papier,

     geeft dit wel een leuk effect.
     Ik stak de zakjes in een met plakplastic overplakte kartonnen doosje.
3. Ik had een idee voor een taart...  In mijn hoofd zag ik helemaal hoe deze er moest uitzien.
    Na twee minder gelukte pogingen, werd het een perfecte taart!
    Hier mijn eigenste recept voor een 'biscuit pudding taart met chocolade'
    Nodig:
    * 5 eieren
    * 200 g zelfrijzende bloem (zeven om klonters tegen te gaan)
    * 200 g suiker
    * beetje boter
    
A. Oven voorverwarmen op 180°C (boven- en onderwarmte).
B. Eiwit met helft van de suiker stijf kloppen en opzij zetten.
C. Eigeel met andere helft van de suiker schuimig kloppen.
D. Helft eiwit voorzichtig met spatel onder eigeel mengen.
E. Gezeefde bloem toevoegen en voorzichtig mengen.
F. Rest eiwit voorzichtig onder mengsel spatelen.
G. Bakpapier in vorm plaatsen en inwrijven met licht gesmolten boter en zet taart 40 min. in
    de oven.
H. Na afkoelen biscuit horizontaal doormidden snijden.

Voor de vulling en topping :
   * zakje puddingpoeder
   * een halve liter melk
   * 75 g suiker
   * 200 g fondantchocolade
   * 1 koffielepel boter
I. Pudding maken zoals verpakking voorschrijft, maar met maar halve liter melk (dan is
   pudding steviger en blijven de taartdelen beter op hun plaats.
J. Pudding laten afkoelen en daarna één van beide binnenkanten van de taartdelen
   insmeren met de pudding.
K. Taartdelen terug op elkaar plaatsen.
L.  Chocolade smelten met de boter.
M. Chocolade over de taart gieten en mooi rond de taart spatelen.
N. Eventueel nog wat versieren met kleine choco crispies bolletjes en geheel laten afkoelen.

MJAMMIE!!!

3 opmerkingen:

Zoete Kers zei

Dat klinkt lekker!

miekemoeche zei

het water komt me in de mond! dat moet een hemelse home party geweest zijn!

Poesie Oh Hi! zei

Wat een leuke spulletjes en wat een heerlijk uitziende hapjes! Dat moet een geweldige avond geweest zijn!