maandag 26 maart 2012

Wenskoekjes

Voor ons '6-jarig samen zijn' wou ik meneertje Tractor verrassen en bakte ik voor hem wenskoekjes.

Allé ja, dat was toch de bedoeling.. alleen hadden ze niet de mooie vorm zoals in de boekskes.
Ik gebruikte het recept uit 'kado's uit eigen keuken' met de volgende ingrediënten :
*100 g bloem   *3 grote eierdooiers  *100 g poedersuiker   *75 g boter     *1tl vanille-extract    * snuifje gemalen gember en zout.
Verder is het beetje zoals dit recept maar dan op 150°C ipv 180°C.

Wanneer ik ze tot een tot 'een banaantje' wou vouwen, braken ze sowieso.
Wie weet aan wat het zou kunnen liggen, mag het mij steeds laten weten.
Opvallend is wel dat ze in dit recept eiwit gebruiken en in mijn recept eierdooiers.

Bon, dit geheel ter zijde.. Meneertje Tractor vond ze gelukkig wel keilekker!
Ik stopte in elk koekje een wensje over onze toekomst samen (papiertje nog eens extra in aluminiumfolie gewikkeld).
Ik versierde een glazen pot (Ikea) om ze in te stoppen en maakte een wenskoekje uit vilt waarvan de vorm min of meer wel lukte :-)


1 opmerking:

Jorian zei

Wat en gezellige bordjes met wenskoekjes!
Je hebt er trouwens weer een nieuwe volger bij! Leuke blog:) Ook de achtergrond vind ik super vrolijk!
Groetjes!